ARCHYVAS
Arkivyskupo dekretai
ir raštai | Arkivyskupo
tekstai | Tarnybų
dokumentai | Pastoracinė
medžiaga | Informacinė
medžiaga | Kauno
arkivyskupijos naujienos
Arkivyskupo
tekstai
Ganytojo
žodis
2002 m. gruodis (1 advento sekmadienis, B)
Budėkite ir laukite
Adventas - pasirengimo Kristaus Gimimo šventei metas.
Pagrindinis šio laikotarpio šūkis - Viešpaties raginimas:
Budėkite ir laukite! Jis skamba daugelyje Evangelijos
vietų:
Budėkite, nes nežinote, kada ateis jūsų Viešpats.
Ką sakau jums, sakau ir visiems: Budėkite.
Budėkite ir melskitės, kad pajėgtumėte išvengti visų
būsimųjų nelaimių ir atsilaikyti Dievo Sūnaus akivaizdoje.
Raginimas budėti dažnai skambėjo ir apaštalo Pauliaus
lūpose:
Budėkite, tvirtai laikykitės tikėjimo, elkitės vyriškai,
būkite stiprūs!
Be paliovos budėkite, malda užtardami visus šventuosius.
Kodėl taip įsakmiai esame raginami budėti? Tikriausiai
todėl, kad Dievas mus pažįsta geriau, nei mes pažįstame
patys save: jis žino, kokie esame silpni, nepastovūs
ir neištvermingi, kad apgailėję savo klaidas bei nuodėmes
dažniausiai užmirštame pasiryžimus. Nuo ryto iki vakaro
esame įtaigojami rinktis tarp to, kas gera, bet mūsų
prigimčiai nelengva, ir to, kas dirgina mūsų smalsumą,
vaizduotę ir žada naudą bei malonumą. Užmiršę tėvų ar
mokytojų bei Bažnyčios priminimus rinktis gėrį, pradedame
plaukti pasroviui drauge su žmonių dauguma. Patekus
į minios srovę lengva pasiteisinti: "visi taip elgiasi".
Skaitant budėjimą primenančias Šv. Rašto eilutes, gali
ateiti mintis, o kodėl Dievas kokiu nors aiškesniu,
įsakmesniu būdu neprimena mums apie save, kai būname
beužmirštą savo pareigas ir pasiryžimus? Tikriausiai
galėtų, tačiau mylintis Dievas nenori būti tokiu pedagogu,
kuris nuolat primindamas mokiniams jų klaidas tiek įsigrįsta,
kad šie nenori jo matyti akyse. Iš tikrųjų Dievas netyli
ir nuolatos kalba žmogui per jo sąžinę, per Šv. Raštą,
beldžiasi į jo širdį per Bažnyčią ir kitokiais būdais,
tačiau žmogus dažnai nenori girdėti nei savo sąžinės,
nei balso iš šalies. Tada Dievui lieka tik laukti, kaip
tam tėvui savo sūnaus palaidūno.
Pradėdama naujus liturginius metus Bažnyčia nesuranda
mums svarbesnio žodžio už Kristaus žodį: Budėkite! Tai
turi tapti mūsų kasdienio gyvenimo svarbiausiu šūkiu.
Kristaus raginimas budėti yra reikalingas jaunimui,
kuriam kasdien reikia rinktis tarp gėrio ir savęs luošinimo
ieškant malonumų, svaigalų ar narkotikų, tarp krikščioniškos
ir holivudinės kultūros, privedančios prie savęs, kaip
asmenybės, sunaikinimo.
Subrendęs žmogus taip pat kasdien turi budėti, ką pasirinks:
darbą bei atsakomybę už savo ir kitų likimus ar tinginiavimą
bei lengvapėdiškumą, viliantis valstybės pašalpos ar
bent duonos riekės iš labdaringos organizacijos.
Raginimas budėti ypač aktualus šiandien, kai žmonės
labai dažnai klaidinami reklamos ir egoistinių tikslų
siekiančių grupuočių. Pavyzdžiui, forsuojama priimti
Reprodukcinės sveikatos įstatymą, kuriame numatoma
leisti žudyti net 22 savaičių kūdikius, įteisinamas
ne seksualinis vaikų ugdymas, bet primityviausias švietimas,
kaip naudojantis saugos priemonėmis apsisaugoti nuo
AIDS ir nepageidaujamo nėštumo. Toks "švietimas" prisidės
prie kartos, kuriai nieko nebus šventa, ugdymo. Įstatymo
projekto rengėjai, įtikėję, jog svarbiausios Lietuvos
žmonių sveikatos ir demografinės problemas išsprendžiamos
aprūpinant jaunimą kontraceptikais ir prezervatyvais,
užmiršo, kad toks įstatymas pažeistų tėvų teisę į savo
vaikus ir jų auklėjimą. Katalikai tėvai negali sutikti
su neatsakingų asmenų peršamomis nuostatomis, kurios
aiškiai prisidės prie dar didesnio mūsų jaunimo moralinio
žalojimo. Juk visi žino, jog ankstyvi lytiniai santykiai
žaloja paauglio psichiką.
Pagaliau prieš kiekvienus rinkimus reikia budėti, kad
neišsirinktume savanaudžių, mokančių populiariai kalbėti,
tačiau besirūpinančių tik savo ir savo artimųjų reikalais.
Ar ne per daug prisikentėjome Nepriklausomybės metais
vien dėl to, jog per rinkimus darėme lengvapėdiškus
sprendimus? Raginimas budėti siejasi su ateinančio Kristaus
laukimu. Budėkite, nes nežinote, kada ateis namų
šeimininkas,- kalbėjo Kristus. Pirmieji krikščionys
raginimą budėti bei laukti suprato kaip labai greitą
antrąjį Kristaus atėjimą ir būsimą pasaulio pabaigą.
Panašiai šiuos žodžius kai kurie krikščionys supranta
ir šiandien ir nuolat gąsdina save ir kitus greitai
būsiančia pasaulio pabaiga. Iš tikrųjų pasaulio pabaiga
tikrai ateis, tačiau tikriausiai anksčiau mes sulauksime
mūsų asmeninio gyvenimo pabaigos ir susitikimo su Šeimininku,
apdovanojusiu mus sveikata, protu bei kūrybinėmis galiomis
ir pavedusiu tvarkytis kuriant gėrį sau ir kitiems.
Raginimas budėti - tai kvietimas būti geru Dievo bendradarbiu.
Budime ir laukiame Kristaus, kai esame atidūs Dievo
balsui, kuris mus ragina visada pasirinkti tik gėrį.
Kauno arkivyskupas metropolitas
<< atgal
į sąrašą
|