ARCHYVAS
Arkivyskupo dekretai
ir raštai | Arkivyskupo
tekstai | Tarnybų
dokumentai | Pastoracinė
medžiaga | Informacinė
medžiaga | Kauno
arkivyskupijos naujienos
Arkivyskupo
tekstai
Ganytojo žodis pradedant Didžiąją
savaitę
2003 m. balandžio 14 d., Šiluva
Paskutiniai Jėzaus gyvenimo žingsniai
Bažnyčios liturginių metų viršūnė yra Didžioji savaitė,
kurią kviečiu praleisti su Dievo Motina ir paskutinius
Jėzaus gyvenimo įvykius išgyventi drauge su Ta, kuri
kaip didžioji Pagalbininkė sekė visus įvykius iki Jėzaus
mirties ant kryžiaus.
Šiandien Evangelija pasakoja apie Jėzaus apsilankymą
prikeltojo iš mirties Lozoriaus namuose Betanijoje.
Dėmesys atkreipiamas į vienos sesers neįprastą, nuoširdžios
meilės įkvėptą pasitarnavimą: Lozoriaus sesuo Marija
paėmusi svarą brangių tepalų iš grynojo nardo patepė
Jėzui kojas ir nušluostė jas savo plaukais. Marijos
širdis tikriausiai nujautė pavojų, pakibusį viršum Jėzaus
galvos ir jinai troško bent tokiu pasitarnavimu parodyti
meilę ir tarsi sušvelninti būsimųjų dienų baisumą.
Tik vienas žmogus nesuprato šio meilės pasitarnavimo.
Tai buvo Judas, kuris tvarkė apaštalų kasą. Jam atrodė,
kad geriau būtų buvę brangius tepalus parduoti, o pinigus
išdalinti vargšams. Ne vargšai jam rūpėjo, nes jeigu
būtų turėjęs tokią gailestingą širdį, nebūtų išdavęs
savo mokytojo. Gražiais žodžiais jis tik maskavo savo
piktą sumanymą išduoti Jėzų. Verta pamąstyti, ar kartais
ir mes nepridengiame gražiais žodžiais ar išoriniu pamaldumu
meilės trūkumo, kurią turtėtume parodyti vargstantiems
ir nusivylusiems gyvenimu.
Evangelijoje neminima, ką paskutinėmis Jėzaus gyvenimo
dienomis veikė Jo motina Marija. Galima tik spėlioti,
kad ji visuomet buvo Jėzaus artumoje, sekė įvykius,
nes labiau už kitus nujautė, kas laukia jos Sūnaus.
Evangelistas paminės Motiną tik tuomet, kai jinai stovės
po Jėzaus kryžiumi. Judas bus atlikęs savo juodą darbą,
mokiniai pabėgę, nedėkinga minia piktžodžiaus Nukryžiuotajam.
O Motina stovės po kryžiumi tvirta, kaip uola ir kentės
nemažiau, nei kentėjo jos Sūnus. Jinai tobulai atliks
savo, kaip didžiosios Pagalbininkės misiją ir bus ne
tik liudininke Dievo Avinėlio mirties už mūsų nuodėmes,
bet savo meile ir kančia jungsis su Jėzumi ir palaikys
Jį iki paskutiniojo atodūsio: "Atlikta".
Drauge su Marija pasekime Jėzų pačiomis sunkiausiomis
Jo gyvenimo valandomis ir su meile pabūkime šalia Jo,
nes tai, kas vyko anuomet, vyksta kasdien mūsų tarpe.
Žmonės Jėzų išduoda, apleidžia, užmiršta, bėga nuo jo,
kai jis kenčia ir yra žeminamas. Tai padaro net visai
neblogi Jėzaus mokiniai.
Po Judo išdavystės Jėzus suimamas. Minia reikalavo
paleisti nusikaltėlį Barabą, o vietoje jo nukryžiuoti
Jėzų. Pilotas, pataikaudamas miniai, taip ir pasielgė
- Jėzų atidavė budeliams. Šioje vietoje kiekvienam reikia
pamąstyti, ar mes ne panašiai pasielgiame, kai vietoje
Kristaus pasirenkame nuodėmę. Žmonės turi savo "barabus":
vieni - perdėtą meilę pinigams, kiti - pataikavimą kūniškumui,
treti - priklausomybę alkoholiui ar kitas tamsias savo
gyvenimo puses, kurias labai dažnai pastato aukščiau
už Jėzaus meilę ir auką? Klauskime kiekvienas save:
koks yra mano "barabas", kuris verčia mane išduoti Kristų?
Priešai, norėdami suniekinti Jėzų, jam ant galvos uždėjo
erškėčių vainiką, o į rankas įspaudė nendrę. Šitai turėjo
skambėti iškalbingiau už bet kokius žodžius: Tu norėjai
būti karalius, štai tavo skeptras ir vainikas! Žmonių
padugnės pažeminimą visuomet naudoją kaip ginklą, nes,
žemindami aukštesnius už save, siekia būti pranašesniais
už tikrus ar įsivaizduojamus savo priešus. Dėl šitos
priežasties yra niekinama Bažnyčia ir tokiu būdu siekiama
ją nukryžiuoti, kad jinai nemaišytų pasaulio vaikams
vaikščioti nuodėmės keliais.
Į Kristaus kančios istoriją atsitiktinai pateko Simonas
Kirenietis, kuris trumpai padėjo panešėti kryžiaus medį.
Tikriausiai pradžioje jis neapsidžiaugė, kad turės eiti
šalia pasmerktojo myriop ir kęsti didelį pažeminimą.
Tačiau šis ėjimas tapo didele dangaus dovana. O kad
mes visi suprastume, ką reiškia eiti šalia Kristaus,
padedant jam nešti išganymo malonę dovanojantį kryžių.
Jeigu kada nors mokykloje, darbe ar namuose patirtume
pažeminimą dėl Jėzaus, prisiminkime Simoną, nešantį
Kristaus kryžių.
Beveik visi buvusieji šalia kryžiaus piktžodžiavo ir
niekino Jėzų, sakydami: nuženk nuo kryžiaus. Tik Motina
Marija, mokinys Jonas ir atokiau stovėjusios Jėzui ištikimos
moterys kentėjo drauge su savo Mokytoju. Šiandien Jėzus
yra kalamas prie kryžiaus niekinant Jo Bažnyčią, atmetant
Evangeliją, nuodėmėmis sužeidžiant savo ir kitų gyvenimus.
Argi nematome kaip šitai daroma per kai kurias televizijos
programas, pramogų renginius ir vos ne per visuotinį
pamišimą dėl meilės pinigams ir kūniškumui? Su kuo mes
esame šiandien ir kokiame atstume stovime nuo kryžiaus?
Evangelistas Morkus mums užrašė tik vieną kenčiančio
Kristaus šauksmą: "Mano Dieve, mano Dieve, kodėl
mane apleidai?" Kokie baisūs šitie žodžiai. Juos
ištarė lūpos Žmogaus ir Dievo, kuris buvo labai stiprus
ir kuris sąmoningai, meilės vedinas užkopė ant šito
kryžiaus medžio. Vargu ar fizinė kančia buvo pagrindinė
begalinio Jėzaus skausmo priežastis. Ta priežastimi
turėjo būti suvokimas, kad nepaisant jo kryžiaus žmonės
ir toliau rinksis ne Jį bet nuodėmę. Gal tai buvo šėtono
gundymas parodant Jėzui jo aukos beprasmybę. Jėzus pasijuto
vienas tarp dangaus ir žemės visų amžių visų žmonių
nuodėmių akivaizdoje. O gal būtų galima pasiryžti arčiau
stovėti šalia Kristaus?
Mirties momentą atsidarė pagonies šimtininko akys ir
jis ištarė: "Iš tikro šitas žmogus buvo Dievo Sūnus".
Amžių bėgyje daugeliui atsidarys akys, daugelis pakeis
savo gyvenimą ir rinksis Kristų. Ar tu jau pasirinkai?
Ar esi radikaliai apsisprendęs už Jėzaus vietą savo
širdyje ir gyvenime?
Kauno arkivyskupas metropolitas
<< atgal
į sąrašą
|