ARCHYVAS
Arkivyskupo dekretai
ir raštai | Arkivyskupo
tekstai | Tarnybų
dokumentai | Pastoracinė
medžiaga | Informacinė
medžiaga | Kauno
arkivyskupijos naujienos
Arkivyskupo
tekstai
Ganytojo
žodis
Meilės slėpinys
Devintinės, 2004 m.
Per Devintines mes apmąstome didžiausią Dievo meilės
slėpinį - Jėzaus Kristaus, trokštančio mus maitinti
ir gydyti, pasilikimą su mumis Eucharistijoje. Apaštalas
Paulius Pirmajame laiške korintiečiams aprašo Eucharistijos
įsteigimą. Prieš išsiskirdamas su mokiniais, Jėzus paėmė
duoną, sukalbėjo padėkos maldą, sulaužė ir tarė: "Tai
yra mano kūnas, kuris už jus duodamas". Po to davė
gerti iš taurės sakydamas: "Ši taurė yra Naujoji
Sandora mano kraujyje". Ir paliepė: "Tai darykite
mano atminimui". Po šios nekruvinos aukos įsteigimo
sekė kruvinoji auka: Jėzaus pasmerkimas ir nukryžiavimas.
Kasmet džiaugsmingai švenčiame Dievo Kūno ir Kraujo
šventę, nes tai yra Dievo meilės šventė. Šiemet mūsų
džiaugsmą temdo neseniai patirtas įvykis - piktadariai
Kauno katedroje išniekino Švenčiausiąjį Sakramentą.
Buvo įvykdyta baisi šventvagystė, dėl kurios suvirpa
kiekviena Dievą mylinti širdis. Aną baisią naktį po
Eucharistijos įsteigimo Judas išdavė Jėzų už trisdešimt
sidabrinių. Už kokią kainą šįkart nusikaltėliai šventvagiškai
pabučiavo Jėzų? Kas paskatino tokiam žingsniui: neapykanta
Dievui, panieka tikintiesiems ar kas kita?
Per Kristaus Kūno ir Kraujo šventę atsiprašome Jėzų
už žmogiškojo dėmesio stoką Eucharistijai ir už piktadarybes,
kurias padaro žmonės, sąmoningai ar nesąmoningai išniekindami
Švenčiausiąjį Sakramentą. Mus labiausiai sukrečia matomi
altoriaus Sakramento išniekinimai, tačiau šventvagystė
įvykdoma ir tada, kai žmonės, būdami sunkios nuodėmės
būsenos, priima Švenčiausiąjį Sakramentą, tarsi jų meilės
santykis su Dievu nebūtų nutrauktas. Dažnai matome,
kaip tie, kurių gyvenimas anaiptol nėra krikščioniškas,
dalyvaudami Mišiose drauge su kitais tikinčiaisiais,
priima Eucharistiją. Šventasis Tėvas Jonas Paulius II
yra įsakmiai pabrėžęs, kad neturi teisės priimti Eucharistijos
tie politikai, kurie pasirašo prieš gyvybę ir žmogaus
orumą nukreiptus įstatymus. Apaštalas Paulius ragina
kiekvieną krikščionį, norintį valgyti dangaus Duoną,
ištirti save, ar yra to vertas, ir primena: "Kas
nevertai valgo tos duonos ar geria iš Viešpaties taurės,
tas bus kaltas Viešpaties Kūnu ir Krauju".
Visuomet išlieka pavojus net uoliems tikintiesiems
apsiprasti su Eucharistijos slėpiniu ir paversti jį
tik viena iš daugelio bažnyčioje atliekamų apeigų. Per
Devintines nušluostykime dulkes nuo mūsų tikėjimo ir
atverkime savo širdis eucharistiniam Jėzui. Švęsdami
Dievo Kūno ir Kraujo iškilmę einame Kauno gatvėmis,
giedodami giesmes ir šlovindami Švenčiausiajame Sakramente
pasilikusį Jėzų Kristų. Ta šlovinimo giesmė turi nuolat
aidėti kiekvieno tikinčiojo širdyje. Kad tai įvyktų,
reikalingos kelios sąlygos. Pirmoji - tai Eucharistijos
slėpinio pažinimas, o antroji - valios pastanga palaikyti
bičiuliškos meilės santykį su eucharistiniu Jėzumi.
Per Eucharistiją mes susivienijame su Dievu, išgyvendami
Kristaus mirtį ir prisikėlimą iš numirusių. Priimdami
Komuniją, pasineriame į begalinės Dievo meilės slėpinį
ir šloviname Tą, kurio sugrįžimo laukiame amžių pabaigoje.
Mes panardiname Dievo meilėje savo senąjį žmogų, kad
mumyse prisikeltų naujas žmogus, visiškai panašus į
patį Jėzų Kristų. Komunijos priėmimas - tai prigludimas
prie Jėzaus Širdies, siekiant pasikeisti, kad mūsų gyvenime
įvyktų tai, ko taip troško Jėzus Kristus, plaudamas
savo mokiniams kojas. Anuomet jis kalbėjo: "Ar
suprantate, ką jums padariau? <...> Jei aš - Viešpats
ir Mokytojas - numazgojau jums kojas, tai ir jūs turite
vieni kitiems kojas mazgoti" (Jn 13). Sąmoningas
dalyvavimas Mišių aukoje ir vienijimasis su eucharistiniu
Jėzumi turi sprogdinti mūsų egoizmą ir skatinti praktikuoti
žmonėms tarnaujančią artimo meilę. Komunijos priėmimas
būtų visiškai bevaisis nesistengiant Jėzaus pavyzdžiu
tarnauti broliams ir seserims.
Lietuva pasikeistų, jeigu žmonės dažniau apie tai pagalvotų.
Tuomet politikų pažadai nebūtų tušti žodžiai, priiminėjami
įstatymai tarnautų ne pavienėms žmonių grupėms, o visai
visuomenei. Tuomet neaimanuotume dėl pareigūnų aplaidumo
ar korupcijos. Blogis mumyse ir aplinkui mus gali laisvai
bujoti tik tol, kol mes tūnome savo egoizmo kalėjime.
Eucharistija atidaro šio kalėjimo duris ir išveda mus
į Dievo vaikų laisvę, kad matytume ne tik save, bet
ir kitų žmonių reikalus ir bėdas.
Net geriausiai pažindami Eucharistijos slėpinį ir kokie
meilės turtai jame slypi, mes nuolat turime būti dėmesingi,
kad neapsiprastume su dangaus Duona ir pakankamai rodytume
jai pagarbos. Mane visada žavi, kai užsukęs į katedrą
beveik visuomet matau vieną kitą žmogų, tylioje maldoje
adoruojantį eucharistinį Jėzų. Dažniau aplankyti eucharistinį
Jėzų būtina kiekvienam tikinčiajam. Nūnai madinga ieškoti
dvasingumo, bet kartais tos pastangos būna panašios
į duonos ieškojimą šiukšlių konteineriuose. Mes gi tarp
savęs turime dvasinės gyvybės Šaltinį, tik reikia kuo
dažniau pas jį ateiti. Kristus sako: "Aš esu gyvenimo
duona! Kas ateina pas mane, niekuomet nebealks, ir kas
tiki mane, niekuomet nebetrokš" (Jn 6, 34).
Kauno arkivyskupas metropolitas
<< atgal
į sąrašą
|