ARCHYVAS
Arkivyskupo dekretai
ir raštai | Arkivyskupo
tekstai | Tarnybų
dokumentai | Pastoracinė
medžiaga | Informacinė
medžiaga | Kauno
arkivyskupijos naujienos
Arkivyskupo
tekstai
Viešpaties Apsireiškimas
2004 m. Trys Karaliai
Kristaus Apsireiškimo (Trijų Karalių) šventė primena,
kad Jėzus Kristus kaip Gelbėtojas atėjo į žemę ne dėl
vienos tautos, bet Dievo gailestingumas buvo skirtas
visai žmonijai. Tik mes, žmonės, esame linkę dalintis
į grupes ir padėti tik saviems, o pasaulio Gelbėtojas
norėjo mus visus, kaip brolius ir seseris, sujungti
į vieną šeimą ir nusivesti į Tėvo namus.
Mes, krikščionys, būdami pačios skaitlingiausios pasaulio
religijos nariai, kartais esame gundomi didžiuotis prieš
kitus, kurie nėra tokie skaitlingi - prieš gamtos jėgas
garbinančius pagonis, sektantus ar nekrikščioniškų religijų
išpažinėjus. Tačiau ar tikrai Dievo akyse mes esame
vertesni už kitus, pamąstyti skatina Kristaus Apsireiškimo
paslaptis. Dievas kažkodėl pasibeldė ne į Erodo širdį,
pakvietė apsilankyti ne Rašto žinovus, save laikiusius
Dievo išrinktaisiais, bet išpranašauto Karaliaus ieškoti
pažadino norą rytų išminčių, atstovaujančių pagoniškąjį
pasaulį, širdyse.
Turintieji daug pinigų ar valdžios dažnai iš aukšto
žvelgia į paprastus ir daug ko stokojančius žmones.
Kažkas mūsų dienomis vienus žmones pavadino elitu, o
kitus runkeliais, atseit, vieni yra neišsilavinę ir
neturtingi, o kiti - turtingi, išsilavinę ir valdžią
turintys žmones.
Kažkam labai knieti supriešinti Lietuvos žmones, kad
sumaištyje, prisidengus geradarių vardais, kurstytojai
galėtų per ateinančius rinkimus užimti Seimą bei Vyriausybę,
o vėliau visiems diktuoti savo valią. Niekinti mažiau
turinčius ir, juo labiau, juos kurstyti gali tik labai
neatsakingi ar pikti žmonės.
Pas gimusį Jėzų atėjo ir paprasti piemenys ir ano meto
elitas - rytų išminčiai. Šie žmonės skyrėsi savo išsilavinimu
ir visuomenėje užimama padėtimi. Tačiau Dievas pasibeldė
į jų širdis ir paragino ateiti pas Betliejaus Kūdikį.
Dievas nepasibeldė tik į Erodo širdį. Būtų ir jį pakvietęs,
tačiau šitas žmogus buvo kurčias dangaus balsui. Istorija
pasakoja, kad jis buvęs labai žiaurus ir išžudęs ne
tik nekaltus Betliejaus kūdikius, bet ir savo žmoną
bei vaikus.
Pas Dievą didis yra ne tas, kuris turtingas ir galingas,
bet tas, kuris nuoširdžiai ieško tiesos ir klauso sąžinės
balso. Tokie buvo Rytų išminčiai. Evangelija nieko nekalba
apie šitų vyrų tikėjimą, - tikriausiai jie buvo pagonys;
nekalba ir apie tai, kas juos paskatino ieškoti gimusio
Žydų karaliaus. Jų kelionė buvo sunki ir pavojinga ne
tik dėl pakelėse siaučiančių plėšikų, bet ir dėl karaliaus
Erodo nenuspėjamų veiksmų.
Erodas buvo tiesiog įkūnytas blogis ir jis liko istorijoje
kaip nuodėmės simbolis. Kur viešpatauja nuodėmė: kūniškumas,
godumas, puikybė, žiaurumas ir veidmainystė, ten Dievas
neapsireiškia. Žmonės kartais bando pateisinti savo
netikėjimą, prisidengdami mokslu, protu ar dar kuo nors,
bet jeigu būtų atviri sau, matytų, kad ieškoti Dievo
sukliudo klaidos ir nuodėmės.
Erodas kalbėjo kaip giliai tikintis žmogus. Jis sakė
išminčiams: "Keliaukite ir viską sužinokite apie
kūdikį. Radę praneškite man, kad ir aš nuvykęs pagarbinčiau
jį". Erodas veidmainiavo; tikėjimas jam buvo reikalingas
tik dėl žmonių akių, bet Dievui jo širdyje nebuvo vietos.
Kad žmogaus širdyje atsirastų noras ieškoti Dievo,
iš jos turi būti pašalinta nuodėmė. Dėl šios priežasties
Jonas Krikštytojas, ruošdamas tautiečius sutikti ir
priimti Mesiją, pirmiausia kvietė juos į atgailą. Pirmas
žingsnis, kurį turi žengti Dievo ieškantis žmogus -
sutvarkyti savo sąžinės reikalus. Labai gaila, bet daugelis
mūsų tautiečių nesurado kelio pas Dievą tik todėl, kad
po visų okupacijos metais padarytų klaidų taip ir nedrįso
eiti atgailos keliu - rimtai pakeisti gyvenimo būdą.
Žmonės, kurie suvokia, kad Dievas gali apsireikšti
žmogui tik tada, kai jis nusigręžia nuo blogio, prieš
Kalėdas ir Velykas skuba susitaikyti su Dievu ir Bažnyčia.
Reikia tik pasidžiaugti, kad šiais metais tokių žmonių
buvo žymiai daugiau, nei anksčiau. Gal tam pasitarnavo
ir politinė krizė Lietuvoje, nes daugelis suprato, kad
iš sunkiausios aklavietės išvesti gali tik vienas Dievas.
Mūsų dienomis daug mąstoma ir kalbama apie geresnį
gyvenimą. Vieniems atrodo, kad šiam siekiui pasitarnaus
Europos Sąjunga, kiti, prisimindami turėtas privilegijas
ir galimybę nebaudžiamiems vogti, kreipia žvilgsnius
į Rytus. Tikėjimas sako, kad mūsų neišgelbės nei Rytai
nei Vakarai. Mums reikia patiems pasikeisti protu ir
širdimi: pašalinti gyvenimo darną griaunančią nuodėmę
ir įsileisti Gelbėtoją - Betliejaus Kūdikį.
Rytų išminčiai, atkeliavę į Betliejų pagarbinti gimusį
Karalių, atnešė jam dovanų: aukso, smilkalų ir miros.
Ką mes padovanosime gimusiam Karaliui? Apie tai pamąstykime
maldos tyloje.
Kauno arkivyskupas metropolitas
<< atgal
į sąrašą
|