ARCHYVAS
Arkivyskupo dekretai
ir raštai | Arkivyskupo
tekstai | Tarnybų
dokumentai | Pastoracinė
medžiaga | Informacinė
medžiaga | Kauno
arkivyskupijos naujienos
Arkivyskupo
tekstai
Žmogaus
Sūnaus likimas
2003 m. rugsėjis (25-tas eilinis sekmadienis, B)
Jėzaus atsimainymo metu mokiniai pamatė jo dievybės spindėjimą
ir buvo tiek laimingi, jog panoro likti ten visam laikui.
Jie kalbėjo: Viešpatie, gera mums čia būti! Tačiau Jėzus
nuo šio momento vis dažniau kalbėjo apie būsimąją kančią
ir po to seksiantį prisikėlimą. Jis sakė: Žmogaus Sūnus
bus atiduotas į žmonių rankas, ir jie nužudys jį, bet
nužudytas jis po trijų dienų prisikels.
Jėzaus kalbos apie būsimąją kančią ir nužudymą mokiniams
buvo visiškai nepriimtinos. Petras draudė, kad Mokytojas
nekalbėtų tokių nesąmonių, nes, jo nuomone, šitaip negali
atsitikti.. Petro bandymas sustabdyti Jėzų nuo pasirinktos
kančios gal buvo nevisiškai suvoktas jo noras išvengti
asmeninės kančios. Tačiau Jėzus nepaliko iliuzijų, bet
aiškiai pasakė: jie persekiojo mane, persekios ir jus.
Evangelijos pasakojimas apie Žmogaus Sūnaus likimą
kalba ne tik apie Jėzų Kristų, bet ir apie jo Bažnyčią
su visais ištikimais jos nariais. Jėzaus kančia, mirtis
ir prisikėlimas yra rodyklės kelio, kuriuo skirta pereiti
visiems įtikėjusiems ir apsisprendusiems ištikimai sekti
Kristų.
Amžinoje kovoje tarp gėrio ir blogio šioje žemėje niekas
nėra apsaugotas nuo galimų smūgių. Nedorai gyvenantiems
žmonėms sunku pakęsti teisiuosius, kurie yra tarsi nuolatinis
priekaištas jų elgesiui. Dar prieš Kristų Šventojo Rašto
Išminties knygos autorius rašė: Bedieviai kalbėjo:
Šalin tą teisuolį! Jis drumsčia ramybę, neduoda gyventi.
Prieš kelias dienas televizijos laidoje buvo kaltinamas
vienas kunigas, atsisakęs palaidoti žmogų, atvirai demonstravusį
nesiskaitymą su tikinčiųjų bendruomenės interesais.
Buvo kaltinami ir kiti kunigai, kurie pasielgė priešingai
- palaidojo žmogų, kuris, laidos autorių nuomone, neturėjo
būti palaidotas su bažnytinėmis apeigomis. Jie norėtų
primesti Bažnyčiai savą supratimą apie krikščionišką
meilę. Meilė iš tikrųjų nesuderinama su neteisybe ar
pataikavimu neteisėtiems norams. Tikroji meilė reikalauja
gerbti žmogaus įsitikinimus net ir po jo mirties, palaidojant
jį taip, kaip jis tikėjo ir gyveno.
Kai kas norėtų Bažnyčią paversti laidojimo biuru, aptarnaujančiu
visus žmones - tikinčius ir netikinčius, katalikus ir
nekatalikus. Tačiau ji patarnauja tik savo nariams,
kurie palaiko bent minimalų ryšį su tikinčiųjų bendruomene,
juolab nedemonstruoja tikėjimui nepagarbos ar net priešiškumo.
Būtų apgailėtinas elgesys tų kunigų, kurie dėl pinigų
ar neteisingai suprastos artimo meilės laidotų bet ką,
nes tokiu elgesiu pažemintų save ir Bažnyčią. Ir ne
tik pažemintų, bet ir klaidintų žmones paskatindami
manyti, esą santykį su Dievu nulemia ne žmogaus darbai
ir tikėjimas, o vien atliktos bažnytinės apeigos. Atsisakymas
laidoti su bažnytinėmis apeigomis nereiškia, kad velionis
buvo blogas ir todėl pasmerktas. Bažnyčia net didžiausiems
nusidėjėliams meldžia amžinos ramybės Dievo artumoje.
Būdami sąžiningi, mes negalime tvirtinti, jog kunigai
savo asmeniniame gyvenime arba kunigiškojoje tarnystėje
nepadaro klaidų. Dievas visiems yra davęs laisvą valią,
ir visi kasdien renkasi gėrį ar blogį. Ir kunigams reikalinga
atgaila. Tačiau šiandien susirūpinimą kelia kitkas:
specialiai ieškoma tikrų ar išgalvotų kunigų prasižengimų
ir tokiu būdu bandoma griauti jų autoritetą.
Daug kas norėtų, kad vyskupai būtų nebylūs, kai tikintiesiems
reikia pasakyti tiesos žodį; norėtų kad į jų balsą nebūtų
įsiklausoma, kai priiminėjami įstatymai, tarnaujantys
ne visuomenės gėriui, bet kažkieno piniginei. Akivaizdu
jog siekiama Bažnyčiai uždaryti burną, nes daug kam
neparankus jos balsas. Dėl šios priežasties vykdomos
"kunigų nuodėmių" ieškojimo ir viešinimo kampanijos.
Netrūksta patarėjų, siūlančių panaikinti celibatą, laiminti
gėjų santuokas ir nesikišti į reprodukcinės sveikatos
įstatymo ruošimą. Tikriausiai kažkas tikisi, jog Bažnyčia
išsigąs viešinamų nuodėmių ir pradės karštligiškai rūpintis
ne Evangelijos skelbimu, bet abejotinos vertės reitingais.
Vargšė būtų Bažnyčia, jei ji nesirūpintų sąžiningai
atlikti savo misiją, o tik elgetautų žiniasklaidos įvertinimo
ir pagyrimų.
Jei kas nori eiti paskui mane, teišsižada pats savęs,
teima savo kryžių ir teseka manimi. Kas nori išgelbėti
savo gyvybę, tas ją praras; o kas pražudo savo gyvybę
dėl manęs ir dėl Evangelijos, tas ją išgelbės, - šie
Kristaus žodžiai, pasakyti beveik prieš du tūkstančius
metų, buvo aktualūs ne tik pirmaisiais Bažnyčios amžiais,
kai krikščionys buvo žudomi, ne tik sovietmety, kai
už tikėjimą jie buvo diskriminuojami ir žeminami. Šie
žodžiai yra nemažiau aktualūs ir šiandien, kai Bažnyčiai
priešiškas pasaulis nepajėgia šalia savęs toleruoti
nuoseklių ir ištikimų Kristaus sekėjų.
Maldoje palinkėkime vieni kitiems drąsos paimti savo
gyvenimo kryžių ir eiti paskui savo Mokytoją Jėzų Kristų.
Kauno arkivyskupas metropolitas
<< atgal
į sąrašą
|