ARCHYVAS
Arkivyskupo dekretai
ir raštai | Arkivyskupo
tekstai | Tarnybų
dokumentai | Pastoracinė
medžiaga | Informacinė
medžiaga | Kauno
arkivyskupijos naujienos
Arkivyskupo
tekstai
Kalbėk, Viešpatie!
2003 m. sausis (2 eilinis sekmadienis, B)
Šventojo Rašto pirmoje Samuelio knygoje yra pasakojimas
apie vieno berniuko pakvietimą į Dievo tarnystę. Išgirdęs
balsą berniukas nesusigaudė, kas jį kviečia; vėliau
kunigo Elio pamokytas į Viešpaties kvietimą atsiliepė:
Kalbėk, Viešpatie,- tavo tarnas klauso.
Evangelijoje randame kitą pasakojimą apie žvejo Simono
pakvietimą. Apsilankyti jį pas Jėzų pakvietė brolis
Andriejus. Per pirmą susitikimą Jėzus pasakė: Tu
esi Simonas, o vadinsies Petras - Uola. Tai buvo
užuomina apie Petro ateities misiją - būti Bažnyčios
uola. Po kelerių metų Jėzus aiškiai pasakys: Tu Petras
- Uola, ant tos uolos aš pastatysiu Bažnyčią, ir pragaro
vartai jos nenugalės.
Dievas nuolat kalbina žmogų, kviesdamas artyn prie
savęs, ir nori padaryti jį savo bendradarbiu. Žmogus
gali atsiliepti ir prisiimti siūlomą misiją, tačiau.gali
Dievo balso neatpažinti arba tiesiog jį ignoruoti. Dažnai
žmogaus sieloje būna per daug triukšmo, jog būtų girdimas
Dievo balsas. Tas triukšmas ateina įvairiausiais pavidalais:
kaip reklama, kaip pramogos, kaip gundymas pasinerti
į malonumų sūkurį, ieškoti "aukso puodų" ar kopti į
valdžios viršūnes, norint realizuoti kartais net labai
žemus siekius. Neseniai vienos pramoginės laidos kūrėjai,
galbūt nesiekdami demoralizuoti visuomenės, o tik norėdami
patraukti jaunų žiūrovų dėmesį, per televizijos laidą
išrengė moterį ir įrodinėjo, jog tai yra visiškai moralu
ir kas kitaip mąsto yra beviltiškai atsilikęs. Lygiai
taip prisidengiant pažanga meilė ir šeima buvo griaunama
Rusijoje po Spalio revoliucijos. Apie tai galima pasiskaityti
dar sovietmetį išleistoje knygoje "Šeima ir meilė".
Revoliucijos veikėjai šlovino laisvą meilę, griovė pagarbą
moteriai, skatino ribų neturintį ištvirkimą ir taip
miestų gatvės užplūdo "bezprizorninkai" - gatvės vaikai,
valkatos. Vėliau jie tapo didžiausiais nusikaltėliais.
Pasirodo, ir mūsų dienų veikėjai - duok Dieve, kad jie
elgtųsi be blogos valios - tik kartoja Spalio revoliucijos
pionierių metodus, taikytus siekiant sukurti iš bet
kokios moralės išsilaisvinusį ir Dievą atmetantį žmogų.
Iš tikrųjų dvasiniame ir moraliniame chaose Dievo balsas
negirdimas.
Žmogus šiandien girdi tiek daug balsų, jog jam dažnai
sunku atskirti, kas ateina iš Dievo, o kas iš piktojo.
Dvasių skyrimas yra didelė Dievo dovana, kurią turi
ne kiekvienas žmogus. Prieš savaitę per televiziją buvo
pasakojama apie tai, kaip studentas miške pasistatė
piramidę ir tvirtino, jog čia žmonės galį išgyti vos
ne nuo visų ligų. Studentas nuoširdžiai pasakojo, kad
jis girdi Dievo balsą, kad jo įkvėptas pastatė piramidę,
kuri padeda žmonių prašymus sujungti su Dievo energija
ir, jei tas susijungimas įvyksta, žmogus pasveiksta.
Ieškodami sveikatos, žmonės plūsta ne tik į tikrai šventas
vietas - Šiluvą, Aušros Vartus ir kitas, - bet ir ten,
kur mūsų dienų šamanai, žyniai ar burtininkai bando
žmogiškomis priemonėmis priversti antgamtines jėgas
tarnauti žmonių tikslams. Juo mažiau žmonės turi tikro
tikėjimo, juo daugiau vietos lieka prietarams. Apie
tai liudija ir horoskopų, kuriuos spausdina beveik visi
laikraščiai, populiarumas. Kad Dievo malonė pasiektų
žmogaus širdį, nereikia nei piramidžių, nei magiškų
ženklų ar veiksmų, reikalingas tik tikėjimas ir atsivėrimas
Dievo meilei ir jo malonės veikimui, priimant iš Jo
rankos viską: sveikatą ar ligą, džiaugsmą ar kančią,
pasisekimą ar sunkiai pakeliamus sunkumus.
Savo mintyse bandau lyginti du Jono Krikštytojo mokinius,
nusekusius paskui Kristų į jo namus ir su juo praleidusius
visą dieną, su mūsų dienų neva "kietais" vyrukais, kurie
mano esą protingesni ir pažangesni už kitus tik todėl,
kad, stokodami moralinių pagrindų, nestokoja akiplėšiškumo
ir cinizmo. Jie gali suniekinti moterį ir Tėvynę, o
ką jau kalbėti apie tikėjimą ar Bažnyčią. Aniems Jėzaus
mokiniams buvo visiškai lengva atpažinti Kristų ir po
trumpo pokalbio ryžtingai apsisprendė sektį Jį. Tačiau
viso šito būtų nebuvę, jeigu jų širdyse būtų buvusiu
dvasinė sumaištis. Sunkiai pakeliamas fizinis aklumas
nėra pati didžiausia žmogaus nelaimė: už jį didesnė
bėda yra dvasinė neregystė, kai žmogus nebemato ne tik
Dievo, bet ir tyros meilės, dvasinio grožio ir žmogiško
kilnumo.
Kristus atėjo į žemę ir mirė ant kryžiaus dėl to, kad
mes pajėgtume nugalėti nuodėmę, nes patys vieni šitai
padaryti nepajėgtume. Nuodėmės nugalėjimas yra nemažesnis
stebuklas, nei prisikėlimas iš sunkiausios fizinės ligos.
Jėzus kviečia visus savo sekėjus būti jo bendradarbiais
gydant žmonių širdis ir prikeliant juos iš dvasinės
mirties. Kalbėk, Viešpatie, mums, kaip anuomet kalbėjai
Simonui - Petrui, padarydamas jį geriausiu savo bendradarbiu
ir patrauk mus prie savęs, kad visas mūsų gyvenimas
būtų sąmoningas atsiliepimas nešti Gerosios Naujienos
šviesą į nūdienos pasaulį.
Kauno arkivyskupas metropolitas
<< atgal
į sąrašą
|