ARCHYVAS
Arkivyskupo dekretai
ir raštai | Arkivyskupo
tekstai | Tarnybų
dokumentai | Pastoracinė
medžiaga | Informacinė
medžiaga | Kauno
arkivyskupijos naujienos
Arkivyskupo
tekstai
Ganytojo žodis
Tikėjimo jėga
Kauno arkikatedra, 2004 11 07; 32 eilinis sekmadienis,
C
Lapkričio mėnesį nuo medžių krintantys lapai primena
mirtį ir skatina pasvarstyti, koks likimas laukia žmogaus,
ar viskas baigiasi mirtimi. Šia tema reikėtų dažniau
pamąstyti, nes kol žmogus mano esąs tik labiau išsivystęs
gyvis, jam gresia pavojus tapti silpnesnius už save
draskančiu žvėrimi. Kriminalinė kronika kasdien pateikia
vienas už kitą šiurpesnių nusikaltimų, kuriuos padaro
mirties kultūros aukomis tapę paaugliai. Apie amžinybės
perspektyvą praradusius žmones apaštalas Paulius rašo:
"Daugelis <...> elgiasi kaip Kristaus kryžiaus
priešai. Jų galas - pražūtis, jų dievas - pilvas ir
jų garbė - gėda. Jie temąsto apie žemės daiktus"
(Fil 3, 19).
Tikėjimas į Dievą keičia žmogaus gyvenimą tik tuomet,
kai jis giliai įsisąmonina, jog jam yra skirtas gyvenimas
ne tik žemėje, bet jo laukia nesibaigianti amžinybė,
apie kurią tautų apaštalas rašė: "Mūsų tėvynė danguje,
ir iš ten mes laukiame Išgelbėtojo, Viešpaties Jėzaus
Kristaus, kuris pakeis mūsų vargingą kūną ir padarys
jį panašų į savo garbingąjį kūną ta galia, kuria jis
sau visa palenkia" (Fil 3, 20).
Makabiejų knygoje skaitome apie motinos ir septynių
jos sūnų kankinystę (2 Mak 7). Karalius Antiochas išniekino
Jeruzalės šventyklą ir vertė žmones elgtis nusižengiant
savo sąžinei. Karalius bandė priversti septynis brolius
paniekinti savo tikėjimą, tačiau vienas iš jų kalbėjo:
"Mes esame pasirengę verčiau mirti, negu nusikalsti
protėvių įstatymui". Tuojau pat jis buvo žiauriausiai
nukankintas. Kitas brolis drąsiai rėžė karaliui Antiochui:
"Tu atimi iš mūsų šį gyvenimą, bet pasaulio Karalius
mus prikels naujam amžinam gyvenimui". Vienas po
kito visi broliai motinos akivaizdoje buvo nukankinti.
Motina drąsino vaikus ir pati pasipuošė kankinės vainiku.
Pirmieji krikščionys dažnai skaitydavo šią kankinių
istoriją, nes už ištikimybę Kristui jiems taip pat grėsė
kankinystė ir mirtis, ne mažiau nuožmi už atpasakotąją
Makabiejų knygoje. Persekiojamus krikščionis stiprino
mintis, jog mirtis gali sunaikinti tik laikinąjį gyvenimą,
bet ne amžinąjį, nes Jėzus mokė, kad ten jie "bus
tolygūs angelams ir bus Dievo vaikai, būdami prisikėlimo
vaikai" (Lk 20, 36).
Visiškai neseniai ėjome sunkių išbandymų keliu, ir
šio istorijos tarpsnio niekas neišbrauks iš mūsų atminties
ir istorijos, nors kai kam ir rūpėtų tai padaryti. Ypač
jauniems tėvams reikėtų aplankyti Vilniuje, buvusiuose
KGB rūmuose, įsikūrusį Genocido aukų muziejų ir parodyti
vaikams kančių vietas, kurias perėjo geriausieji tautos
sūnūs ir dukros, siekę laisvės ir nesutikę talkinti
okupantams. Šiandien mums laisvė yra natūrali kaip oras,
kuriuo kvėpuojame. Ne vienas jaunas žmogus pasako: "Man
nepatinka Lietuvoje, dumiu į Angliją". Lengva,
bet neatsakinga šitaip kalbėti. Atrodo, dar tik vakar
kalėjau su tais jaunais vyrais, kurie mėgino prasiveržti
iš sovietinio rojaus į Vakarus. Jie visi buvo nuteisti
dešimčiai metų nelaisvės, nes sovietų Baudžiamasis kodeksas
laisvės trokštančius žmones vertino kaip tėvynės išdavikus.
Tuometinei prievartai drąsiausiai priešinosi tie, kurie
rėmėsi tikėjimu į Dievą ir amžinąjį gyvenimą. Kun. Juozas
Zdebskis Kaune buvo teisiamas už vaikų katechizaciją.
Į kaltinimą, jog sulaužęs įstatymą, draudžiantį mokyti
vaikus tikėjimo dalykų, teisiamas kunigas atsakė apaštalo
Petro žydų teisme pasakytais žodžiais: "Dievo reikia
labiau klausyti, negu žmonių" (Apd 5, 29).
Būtume apgailėtini naivuoliai, jei manytume, jog dabartiniame
pasaulyje, kuris save vadina demokratišku ir labai tolerantišku,
jau nebėra ir nebus prievartos, ir niekas nesikėsins
į mūsų įsitikinimus. Užteko Europos Sąjungos komisarui
Rokui Butiljonei (Rocco Buttiglione) pasakyti, jog vaikas
normaliai gali augti tik šeimoje, o homoseksualius veiksmus
jis laiko nuodėme, ir jo karjera Briuselyje pasibaigė.
Mirties kultūros ženklu paženklintas pasaulis leidžia
gėjams ir lesbietėms viešai darkytis miestų gatvėse,
tačiau šiurkščiai atmeta dorą žmogų, bandantį gyventi
pagal Dekalogo reikalavimus. Keičiasi tik prievartos
formos, bet ne jos esmė. Pačiu geriausiu atveju galime
tikėtis, kad mūsų laikais niekas nenupjaus liežuvio
ir nenulups plaukų su oda nuo galvos, kaip karalius
Antiochas padarė septyniems broliams, išdrįsusiems nenusilenkti
pagonių stabams. Tačiau, jei neplauksime pasroviui ir
laikysimės savo įsitikinimų, būsime rakštis akyse tų,
kuriems nauda ir malonumai yra gyvenimo prasmė ir aukščiausios
laimės viršūnė. Argi negirdėjote, kas kalbama apie tuos,
kurie išdrįsta protestuoti prieš tautos moralinį laidojimą.
Jie vadinami "megztomis beretėmis", "dogmatikais",
"inkvizitoriais" ir kitokiais žeminančiais
vardais. Ar rasite šiandieniuose žurnaluose reklamuojamą
dorą jaunimą? Niekuomet. Tačiau plačiai aprašinėjamas
palaidas kino ar televizijos žvaigždžių gyvenimas. Tokiame
pasaulyje nesvyruoti, išsaugoti krikščioniškąsias vertybes
gali tik tie, kuriems šviečia amžinojo gyvenimo šviesa.
Maldoje palinkėkime šios šviesos vieni kitiems.
Kauno arkivyskupas metropolitas
<< atgal
į sąrašą
|