ARCHYVAS
Arkivyskupo dekretai
ir raštai | Arkivyskupo
tekstai | Tarnybų
dokumentai | Pastoracinė
medžiaga | Informacinė
medžiaga | Kauno
arkivyskupijos naujienos
Arkivyskupo
tekstai
Tu
turi amžinojo gyvenimo žodžius (Jn 6, 68)
(B, XXI eilinis sekmadienis)
Jėzaus meilė ir gerumas tarsi magnetas
traukė žmones, kurie sekė paskui jį ir klausėsi jo žodžių.
Miniai buvo malonu girdėti jį laiminantį beturčius,
tiesą mylinčius ir tyros širdies žmones. Tačiau kai
kada Jėzaus žodžiai atrodė griežti ir sunkiai priimtini,
ypač kai jis smerkdavo žmonių veidmainystę ir turtuolių
gobšumą. Kartą net Kristaus mokiniai kalbėjo: Kieti
jo žodžiai, kas gali jų klausytis (Jn 6,
60) ir pasipiktinę pasitraukė nuo savo Mokytojo.
Toks visada yra savimeilės neatsikratęs žmogus: jam
patinka, kai yra vertai ar neužtarnautai giriamas, ir
jaučiasi įžeistas, išgirdęs jį skaudinančią tiesą. Todėl
daugelis tikinčių žmonių mieliau priima tuos kunigus,
kurie juos giria ar net jiems pataikauja, nei tuos,
kurie primena Dievo įsakymus ir jų laikymosi būtinumą.
Dėl šitos priežasties senovėje pranašai būdavo užmušami
akmenimis.
Kai kuriems mokiniams pasitraukus,
Jėzus paklausė likusių: Gal ir jūs norite pasitraukti?
Jis šiandien klausia ir mus: ar esame pasiryžę būti
su juo, t. y. priimti visą Evangeliją, visus Dievo įsakymus?
Tai labai aštrus, tačiau aktualus klausimas. Dauguma
žmonių laikosi religinių tradicijų: krikštija savo vaikus,
tuokiasi bažnyčioje ir nori būti palaidoti kaip visi,
t. y. su religinėmis apeigomis. Tačiau tie patys žmonės
ne visada nori suprasti, kad po Krikšto reikia gyventi
ne kaip pagoniui, bet kaip Dievo vaikui, kad reikia
likti ištikimam santuokinei priesaikai ne metus, bet
per visą gyvenimą, kad neužtenka vaikus pagimdyti, bet
būtina juose suformuoti Kristaus paveikslą, nepakanka
vadintis krikščioniu, bet privalu prisiimti atsakomybę
už kitus Kristaus brolius ir seseris, ypač tuos, kurie
yra silpniausi ir pažeidžiamiausi.
Jozuės knygoje randame aprašymą, kaip
izraelitai, keliaudami į Pažadėtąją žemę, vis išsiilgdavo
stabų ir nenorėdavo paklusti Dievo reikalavimams. Išsprukę
iš vergovės jie troško laisvėje geresnio gyvenimo, bet
tą naują gyvenimą suprato savaip: turėjo išsipildyti
visi jų norai, ypač noras gerai gyventi ir turėti savus
stabus. Labai panašūs į anuos izraelitus būname ir mes,
kai tikime Dievą, bet atmetame siaurą tikėjimo kelią
bei siaurus vartus Dekalogą ir siekiame tik žemiškųjų
gėrybių. Krikščioniui medžiaginės gėrybės neturi pasidaryti
tuo aukso veršiu, kuriam būtų meldžiamasi, nes tuomet
žmogus atsiskirtų nuo Kristaus. Šitai mūsų dienomis
yra labai aktualu, nes daugelis, kaupdami turtus, atmeta
bet kokius moralės reikalavimus. Kokie būtų laimingi
mūsų žmonės, jei nebūtų buvę dešimtį metų grobusių Lietuvos
turtą ir skriaudusių jos žmonių aukso veršio garbintojų.
Kaune prie Inkaro ir kitur badaujantys žmonės yra
beširdžių žmonių, kuriems pinigas yra tapęs dievu, aukos.
Vieną dieną tautai maištaujant Jozuė
kalbėjo: Jeigu jums nepatinka tarnauti Viešpačiui,
tai šiandien pasirinkite, kam jūs tarnausite( Joz
24) svetimiems dievams ar mūsų Dievui. Anuomet tauta
atsakė: Mes tarnausime Viešpačiui, nes jis mūsų
Dievas. Ar galime pakartoti šiuos žodžius mes,
žengiantieji į trečiąjį krikščionybės tūkstantmetį?
Ką reiškia tarnauti Viešpačiui? Tai priimti visa, kuo
jis mus apdovanoja: ne tik gyvenimą, sveikatą ir džiaugsmą,
bet ir vargą, ir darbo prakaitą, ir persekiojimo kryžių.
Per televiziją mačiau laidą apie Solovkų salą, kurioje
15 amžiuje buvo įkurtas stačiatikių vienuolynas. Jame
Dievui pašvęstieji garbino Dievą. Po revoliucijos žemiškojo
rojaus statytojai tenai įrengė kalėjimą ir lagerį, kuriame
buvo šaudomi ir marinami badu žmonės. Televizijos laidos
režisierius, tikriausiai netikintis žmogus, sakė nesuprantąs
tokio Išganytojo, kuris leido įvykti šioms baisybėms.
Mes, tikintieji, priimame Kristų ne tam, kad šis apipiltų
mus medžiaginėmis gėrybėmis ar apsaugotų nuo nelaimių,
nes tai būtų dar viena pagonybės atmaina; mes ieškome
Jėzaus Kristaus draugystės, kad su juo nugalėtume blogį,
mirtume nuodėmei ir prisikeltume gyvenimui.
Kai Jėzus paklausė svyruojančių mokinių,
ar neketina ir jie pasitraukti, visų vardu Petras atsakė:
Viešpatie, pas ką mes eisime?! Tu turi amžinojo
gyvenimo žodžius. Pas ką mes eisime? Ką mes pasirinksime
savo gyvenimo vadovu? štai klausimai, į kuriuos esame
kviečiami atsakyti. Ir ne tik atsakyti, bet ir pasirinkti
vadovu tą, kuris save pavadino pasaulio Šviesa, nes
daug kas siūlosi būti vedliais, nors patys neturi tikrojo
gyvenimo šviesos.
Kauno arkivyskupas metropolitas
<< atgal
į sąrašą
|