ARCHYVAS
Arkivyskupo dekretai
ir raštai | Arkivyskupo
tekstai | Tarnybų
dokumentai | Pastoracinė
medžiaga | Informacinė
medžiaga | Kauno
arkivyskupijos naujienos
Arkivyskupo
tekstai
Aš tavęs nepasmerksiu (Jn
8, 11)
(C, V Gavėnios sekmadienis)
Vieną kartą fariziejai atvedė pas Jėzų moterį ir tvirtino,
jog remiantis Mozės įstatymu ją reikia užmušti akmenimis,
nes ji sugauta svetimaujant. Save laikantys teisuoliais
siekė, kad Palestinos Mokytojas patvirtintų jų sprendimą.
Tačiau Jėzus pasiūlė į nusidėjusią moterį sviesti akmenis
tik tiems, kurie neturėjo nuodėmių, bet tokių neatsirado.
Pasišalinus kaltintojams, Jėzus pasakė moteriškei: Nė
aš tavęs nepasmerksiu. Eik ir daugiau nebenusidėk.
Pasaulio Gelbėtojo akyse ši moteris
ir fariziejai buvo labai panašūs ir labai skirtingi.
Panašūs, nes nusidėjėliai ir teisieji yra to paties
Kūrėjo vaikai, tačiau ir labai skirtingi, nes vieni
suvokia savo nuodėmingumą, o kiti išdidumo apakinti
nemato savo klaidų, veidmainystės ir beširdiškumo. Kristus
atsistoja nusidėjėlių pusėje ir suteikia jiems viltį,
kaip ir minimai Evangelijos svetimautojai: Eik ir
daugiau nenusidėk.
Mūsų dienų žmogus labai dažnai
atsiduria fariziejų gretose, nes nenori prisipažinti
esąs silpnas ir klystantis. Negana to, daugelį yra tiesiog
užvaldžiusi fariziejiška nuotaika piktai kaltinti
ir smerkti visus, išskyrus save. Argi negirdime sakant,
jog yra kalta valdžia, įstatymai, kaimynai, darbdaviai,
darbininkai ir t. t. Fariziejus labai gerai mato kitų
ydas, klaidas ir nuodėmes, jam trūksta tik vieno atkreipti
žvilgsnį į save ir pamatyti savo silpnumą, nuodėmingumą
ir klystkelius. Tai labai panašu į alkoholiką, kuris,
pragėręs savo ir net vaikų pinigus, kaltina ne tik valdžią,
paskyrusią jam per mažą pensiją, bet ir savo vaikus,
kurie, jo manymu, maišosi jam po kojomis. Fariziejiškos
dvasios žmogus pats užsisklendžia niūriame dvasiniame
kalėjime, kuriame nėra nei džiaugsmo, nei vilties, nes
jis atmeta vilties nešėją Kristų.
Kodėl mūsų dienų žmonės yra tokie
kieti ir negailestingi? Palikime sociologams nagrinėti
neigiamai veikiančius žmogaus dvasią visuomeninio gyvenimo
trūkumus, tegu psichologai tyrinėja, kas kietina žmogaus
širdį ir pagimdo priešiškumą šalia jo esančiam žmogui.
Atkreipkime dėmesį tik į vieną skaudų faktą, kuris tikinčiam
Dievą žmogui neturėtų duoti ramybės. Mes, krikščionys,
ne tik esame atpirkti Kristaus krauju, ne tik per Krikštą
gimę dieviškam gyvenimui, bet turime galimybę kasdien
maitinti savo dvasią Dievo žodžiu ir Eucharistija, kasdien
galime šildytis prie dieviškosios meilės židinio, tad
kodėl mūsų širdyse kartais yra tiek atšiaurumo? Juk
prie besikūrenančio židinio sužvarbęs žmogus sušyla.
Atsakymą mums pateikia fariziejų elgesys. Kai Jėzus
jiems labai švelniai priminė, jog ir jie turi nuodėmių,
buvo proga pasikeisti, tačiau jie pasielgė kitaip: vienas
po kito, rašoma Evangelijoje, jie ėmė
trauktis šalin, pradedant nuo vyresniųjų. Jų nelaimės
priežastis buvo pasitraukimas nuo Kristaus. Štai atsakymas
ir mums. Net krikščionimis laikantys save žmonės gali
būti toli nuo Kristaus. Prislėgti gyvenimo rūpesčių,
o kartais dėl paprasčiausio apsileidimo, jie atitolsta
nuo maldos, nuo sekmadienio ir Mišių šventimo, pamažu
praranda ryšį su Dievu ir pradeda gyventi visiškai nekrikščionišką
gyvenimą. Jeigu Evangelija ir jos nešėja Bažnyčia mums
kartais primena ir nemalonių dalykų, kuriuos reikėtų
ištaisyti, nepasielkime kaip fariziejai, kurie paliko
Kristų. Jo gailestingumą ir meilę patirs tik tie, kurie
turės drąsos nusižeminti, pripažinti savo silpnumą ir
stipriai laikysis Viešpaties rankos. Artėjančios Velykų
šventės tepakviečia mus visus artėti prie Kristaus.
Apaštalas Paulius buvo taip pat
fariziejus ir labai kietos širdies žmogus: jis net persekiojo
krikščionis. Tačiau priartėjęs prie Kristaus atsigavo
ir tapo nauju žmogumi. Po to jis rašė: Aš viską
laikau nuostoliu, palyginus su Kritaus Jėzaus, mano
Viešpaties, pažinimo didybe. Dėl jo aš ryžausi visko
netekti ir viską laikau sąšlavomis, kad tik laimėčiau
Kristų ir būčiau jame (Fil 3, 89). Kristaus
meilės sušildytas Paulius jau niekada nesididžiuos savo
teisumu, bet tvirtins: pamiršęs, kas už manęs, aš
veržiuosi pirmyn, į tikslą, siekiu laimikio aukštybėse,
kurio Dievas kviečia siekti Kristuje Jėzuje.
Kauno arkivyskupas metropolitas
<< atgal
į sąrašą
|