|
ARCHYVAS
Arkivyskupo dekretai
ir raštai | Arkivyskupo
tekstai | Tarnybų
dokumentai | Pastoracinė
medžiaga | Informacinė
medžiaga | Kauno
arkivyskupijos naujienos
Arkivyskupo
tekstai
Kristaus paaukojimas
(C, Grabnyčios, Kauno arkikatedra)
Atsikelkite, vartai platieji, atsidarykite senovinės
durys: garbės Valdovas tegu čia įžengia, šie
psalmės žodžiai geriausiai tinka Kristaus paaukojimo
šventės liturgijai, į kurią susirinko gausus būrys tikinčiųjų
pasauliečių, kunigų ir Dievui pašvęstojo gyvenimo vyrų
bei moterų.
Įvykis, kurį mini ši šventė, yra tolimas laiko atžvilgiu,
bet labai šiuolaikiškas ir aktualus. Juozapas ir Marija
atnešė savo kūdikėlį į Jeruzalės šventovę paaukoti jį
ir pašvęsti Viešpačiui. Toks buvo Viešpaties per Mozę
duotas įstatymas, ir Šventoji Šeima nediskutavo, kiek
jis saisto tą, kurį angelas pavadino Aukščiausiojo Sūnumi.
Jie elgėsi kur kas logiškiau nuolankiai ir tobulai
vykdė Dievo įstatymą. Šioje vietoje noriu stabtelėti
ir palyginti, kaip elgiasi šių dienų krikščionys katalikai.
Kaip dažnai mes aimanuojame, kad Dievo įsakymai per
sunkūs, kad Bažnyčia užkrauna sunkias įpareigojimų naštas,
vienuolynuose per daug apribojimų ir kad reikėtų daugiau
laisvės. Pasauliečius tikinčiuosius, nesilaikančius
kokių nors įsipareigojimų ar įstatymų, galima lengviau
pateisinti: gal jiems trūksta pažinimo, gal nedėkinga
aplinka labiau gundo į blogį. Tačiau šiandien matome,
kad net kunigai ir Dievui pašvęstieji asmenys stokoja
Juozapo ir Marijos klusnumo dvasios ir, daug nemąstydami,
ieško kokio nors takelio, kuriuo būtų galima apeiti
vieną ar kitą Bažnyčios įpareigojimą. Deja, tokia yra
Bažnyčios istorija, kad jai daugiausiai skausmo ir žaizdų
padarė tie, kurie turėjo būti labiausiai pasiaukoję
vyskupai, kunigai ir vienuoliai. Tačiau būtume visiškai
neteisūs, jei nematytume to gėrio, kurį Bažnyčiai ir
drauge visai visuomenei neša Dievui pasiaukoję žmonės.
Visuotinės Bažnyčios istorijoje ir dabartyje randame
daugybę pavyzdžių, kaip kunigai ir vienuoliai stengėsi
būti ištikimi Dievo įstatymui ir kiek daug parodė pasiaukojimo
tarnaudami Dievui ir žmonėms. Jų dėka Kristaus geroji
naujiena pasiekė visus žemės pakraščius. Šiandien sukviečiau
Kauno arkivyskupijoje dirbančius brolius vienuolius
ir seseris vienuoles, kad drauge padėkotume Dievui už
jų visų pasiaukojimą tarnauti Bažnyčiai ir ištikimybę
sunkiausių išbandymų metais ir dabar. Dievui pašvęstieji,
kaip ir mes visi, turi pakelti materialinius nepriteklius,
gundymus apsileisti vykdant pareigas, pasiduoti visuotiniam
pesimizmui ar kritikai, sustoti ir pasakyti: daugiau
negaliu. Tačiau, patirdami daugybę sunkumų, jie suranda
laiko susitikti maldoje su Viešpačiu, kuriame atranda
šviesos ir stiprybės toliau vykdyti tai, kam buvo įsipareigota
krikštu ar vienuoliškais įžadais.
Senelis Simenonas, paėmęs dieviškąjį Kūdikį ant rankų,
pasakė: Jis bus prieštaravimo ženklas. Tai buvo pranašiški
žodžiai, nes Jėzaus asmuo ir veikla tikrai buvo pažymėta
prieštaravimo ženklu. Net Nazareto gyventojai norėjo
jį nužudyti, mat jo kalba neglostė tautiečių savimeilės,
bet ragino keltis iš klaidų. Todėl tautos vadai rezgė
pinkles, kaltino jį, kol pasiekė nuosprendžio, kad Jėzus
būtų prikaltas prie kryžiaus. Anuomet senelis Simeonas,
išpranašavęs Jėzaus likimą, nepasakė, jog prieštaravimo
ženklu bus ir šio Kūdikio ištikimiausi sekėjai. Pinigų
ir hedonizmo besivaikantis pasaulis niekaip negali suprasti
Dievui pašvęstųjų. Kodėl jie gyvena celibate, atsisako
turtų ir, Dievo valią iškėlę virš pasaulio išminties,
gyvenimo prasmės ieško tarnaudami broliams ir seserims
kaip, pavyzdžiui, tai darė šv. Vincentas Paulietis ar
Motina Teresė. Neduok Dieve, kokiam kunigui ar vienuoliui
suklysti, tada nedraugiškai nusiteikusio pasaulio vaikai
su pasigardžiavimu narstys tą klaidą ir kalbės, kad
silpni gali būti ir Dievui pašvęstieji. Bažnyčia vertina
Dievui pašvęstąjį gyvenimą ne dėl to, kad celibato,
neturto ir klusnumo įžadais įsipareigoję vienuoliai
daro daug gerų darbų. Juos puikiai gali atlikti ir iš
tikrųjų atlieka pasauliečiai katalikai. Dievui pašvęstasis
gyvenimas Bažnyčioje yra ypač vertinamas dėl to, kad
jis yra prieštaravimo ženklas, t. y. neduoda
ramybės visiems, kurie nutolsta nuo Kristaus ir jo Evangelijos.
Dievui pašvęstieji be žodžių, vien savo buvimu nuolatos
kalba apie aną nematomą tikrovę, jog mūsų gyvenimo nevalia
sutalpinti į medžiaginius rėmus, jog mūsų visaverčiam
gyvenimui neužtenka pinigų ir malonumų, jam reikia tiesos,
meilės ir pasiaukojimo.
Bažnyčia Kristaus paaukojimo šventę yra paskyrusi maldai
už Dievui pašvęstuosius žmones: dažnai trapius, bet
bandančius būti didžiadvasiais, silpnus, bet drįstančius
mesti iššūkį pasauliui, iš pažiūros vienišus, bet gebančius
stipriai mylėti. Maldoje palinkėkime, kad jų gyvenime
išsipildytų evangelisto Luko žodžiai, pasakyti apie
Dievui paaukotą kūdikį Jėzų: Vaikelis augo ir stiprėjo;
jis darėsi pilnas išminties, ir Dievo malonė buvo su
juo.
Kauno arkivyskupas metropolitas
<< atgal
į sąrašą
|
|