|
ARCHYVAS
Arkivyskupo dekretai
ir raštai | Arkivyskupo
tekstai | Tarnybų
dokumentai | Pastoracinė
medžiaga | Informacinė
medžiaga | Kauno
arkivyskupijos naujienos
Arkivyskupo
tekstai
Prisimenant
Kardinolą V. Sladkevičių
(C, Kardinolo V. Sladkevičiaus mirties metinių minėjimas,
Kauno arkikatedra bazilika)
Kadaise vyskupas M. Valančius užrašė savo testamente,
jog net miręs norėtų būti naudingas savo ganomiesiems.
Mūsų kardinolas Vincentas, kurio mirties metines minime,
panoro pasielgti panašiai: jis mus paliko tuo metu, kai
iki II Eucharistinio Kongreso buvo likusios vos kelios
dienos, todėl jo mirtis ir laidotuvės buvo galingas kvietimas
atkreipti dėmesį į tai, ką jis mylėjo ir laikė savo kunigiškos
ir vyskupiškos tarnystės centru bei pagrindu. Būdamas
gyvas ir miręs jis vedė tikinčiuosius pas Eucharistinį
Jėzų. Todėl tebūnie ir šių mirties metinių paminėjimas
proga dar labiau įsigilinti į kardinolo Vincento dvasinio
gyvenimo gelmę.
Analizuojant didžių asmenybių gyvenimą, yra pavojus pamatyti
nors ir svarbius, bet antraeilius dalykus ir užmiršti
svarbiausius. Kardinolo gyvenime visi pastebi aukos dvasią,
neturtą, pagarbą žmogui, meilę Bažnyčiai, tačiau reikia
pastebėti tai, kad visas gėris, kurį kardinolas buvo sukaupęs
savo širdyje, kilo iš jo meilės Eucharistiniam Jėzui.
Jo išskirtinį dėmesį Eucharistijai matėme mes, jauni seminaristai,
kuriems Apvaizda leido kelis metus pabūti jo artumoje
ir stebėti, kaip jis užsukęs į Seminarijos bažnyčią adoruoja
Švenčiausiąjį Sakramentą arba kaip jis, giliai išgyvendamas
išganymo slėpinį, švenčia Mišių auką. Jo laikysena ir
tariami žodžiai aiškiai liudijo, jog celebrantas yra pasinėręs
į Viešpaties aukos paslaptį.
Didelės pagarbos Eucharistijai kardinolas išmoko motinos
mokykloje. Mes visi prisimename, su kokia meile Jo Eminencija
kalbėdavo apie savo motiną, jam, mažam berniukui, prie
klausyklos langelio pakišdavusią po kojomis skarą, kad
vaiko galvutė pasiektų kunigo ausį. Ši geroji motina buvo
pirmoji mokytoja, iš kurios jaunasis Vincukas sužinojo
apie Eucharistijoje gyvenantį ir mus mylintį Jėzų. Vėliau
jau ne vaiko, bet jaunuolio gimnazisto tikėjimą ir meilę
Eucharistijai stiprino tėvai jėzuitai, dar vėliau Kunigų
seminarija. Drąsiai galime teigti, jog dažnas bendravimas
su Eucharistiniu Jėzumi jo žingsnius nukreipė į kunigų
seminariją, kurioje toliau brendo jo dvasinis gyvenimas,
padėjęs vėliau atlaikyti didelius išbandymus ir išmokęs
ieškoti gėrio net ten, kur kitiems atrodė jo nebėra.
Meilė Eucharistijai buvo tas šaltinis, iš kurio tryško
kardinolo pagarba ir meilė kiekvienam žmogui, nes jis
suprato, jog švęsti Eucharistija ir mylėti žmones yra
neatskiriami dalykai. Švenčiantieji Eucharistiją yra broliai
ir seserys. Kardinolo pagarbą kiekvienam žmogui liudija
ir tas faktas, kad jo durys buvo atviros ne tik prezidentams,
ministrams ar vyskupams, bet ir eiliniams tikintiesiems,
kurie ateidavo pasitarti bei pasiguosti dėl matomų negerovių
ar savo asmeninių bėdų.
Tikintys į Dievą žmonės, girdėdami bažnyčiose raginimą
sekmadieniais dalyvauti Eucharistijos šventime, nekartą
šį kvietimą priima kaip nelengvą Bažnyčios įsakymą ir
nesuvokia giliausios Eucharistijos gelmės - šioje paslaptyje
slypinčių dvasinių turtų. Eucharistija yra Dievo meilės
ir solidarumo su žmonėmis slėpinys. Jėzus Kristus netik
įsikūnijo, netik už mus mirė ant kryžiaus, bet Mišiose
sudabartina savo auką, kviesdamas mus būti jos dalyviais
ir pasinaudoti jos vaisiais. Kardinolas Vincentas šią
dieviškos meilės paslaptį buvo ne tik supratęs, bet ją
kasdien giliai išgyvendavo. Tikriausiai tam pasitarnavo
net ilgi tremties metai, kai jis buvo atskirtas nuo savo
ganomųjų, tačiau kasdien galėjo švęsti Eucharistiją. Į
aktyvų sielovados darbą pasinėrę kunigai ir vyskupai,
kartais permažai skiria laiko Eucharistijai ir dėl šitos
priežasties patiria didelių asmeninių dvasinių nuostolių,
dėl kurių vėliau nukenčia sielovados darbas. Tikiu, kad
Dievo Dvasia įkvėpė mintį kardinolą palaidoti Švč. Sakramento
koplyčioje, kad kiekvienas, kuris norės aplankyti jo kapą,
aplankytų ir patį svarbiausią Katedros gyventoją - Eucharistinį
Kristų. Kardinolas ir po mirties kvies kiekvieną jį gerbiantį
kunigą ar pasaulietį tikintįjį arčiau Eucharistijos, arčiau
prie dieviškos meilės židinio.
Eucharistijos mokykla nulėmė kardinolo gyvenimo stilių.
Kai jūs apsilankysite jo memorialiniuose kambariuose,
tenai nepamatysite nei aukso, nei deimantų, nei milijonais
įvertintų meno kūrinių,- pamatysite kuklius kambarius,
knygas, paprastus baldus ir neišvaizdų paltuką, su kuriuo
jis važiuodavo ir pas Šventąjį Tėvą. Įsimąstymas į Eucharistinį
Jėzų, kuris dėl mūsų visko išsižadėjo, padėjo kardinolui
suvokti, kad laimė yra ne daiktuose, ne piniguose, bet
grynoje sąžinėje ir Dievo artumos išgyvenime. Todėl kardinolo
muziejus, kurį po šių Mišių atidarysime, turės svarbiausią
tikslą - visus apsilankančius mokyti mylėti tikrąsias
vertybes.
Šalia pagarbos Eucharistijai, kardinolas ypač mylėjo Švč.
Mergelę Mariją. Šitos meilės Dievo Motinai jis taip pat
išmoko savo gerosios motutės mokykloje. Joje nereikėjo
skambių žodžių apie meilę, nes gerumas, kuris spinduliavo
iš Kristų ir Mariją mylinčios kardinolo motinos, buvo
patys gražiausi žodžiai, laiku pasiekę vaiko širdį. Duok
Dieve, kad šitai suprastų savo vaikams linkintys gėrio
mūsų dienų tėvai ir motinos.
"Iškovojau gerą kovą, baigiau bėgimą, išsaugojau tikėjimą.
Todėl manęs laukia teisumo vainikas" (2 Tim 4,
7-8). Šie apaštalo žodžiai, taip tinkantys mūsų kardinolui,
gali tikti ir kiekvienam iš mūsų, jei neužmiršime pamokų
mus palikusio, bet drauge ir likusio su mumis ganytojo
- draugystė su Eucharistiniu Jėzumi ir Jo Motina Švč.
M. Marija žmogaus širdyje daro stebuklus.
Kauno arkivyskupas metropolitas
<< atgal
į sąrašą
|
|