ARCHYVAS
Arkivyskupo dekretai
ir raštai | Arkivyskupo
tekstai | Tarnybų
dokumentai | Pastoracinė
medžiaga | Informacinė
medžiaga | Kauno
arkivyskupijos naujienos
Arkivyskupo
tekstai
Krikščioniška
šeima
(B, Šeimų jubiliejus, Kaunas)
Pradžios knygoje pasakojama apie
vyro ir moters sukūrimą ir Dievo jiems duotą uždavinį:
Būkite vaisingi ir dauginkitės, pripildykite žemę
ir valdykite ją (Pr 1, 28). Pagal Dievo
planą šeima tapo šaltiniu, iš kurio kyla ir skleidžiasi
ne tik meilė ir gyvybė, bet ir visoks gėris. Todėl Dievas
įsakė saugoti šį meilės ir gyvybės šaltinį nuo visų
pavojų, kurie galėtų jį sunakinti. Jėzus Kristus susituokusiems
yra pasakęs: Taigi jie - jau nebe du, o vienas kūnas.
Todėl, ką Dievas sujungė, žmogus teneišskiria!.
Per amžių pradžioje Dievo sukurtą ir palaimintą šeimą
realizuojami Dievo planai. Apie juos Šventasis Tėvas
Jonas Paulius II sako: Šeimos misija yra saugoti,
reikšti ir perduoti meilę, kuri yra gyvas atspindys
Dievo meilės žmonijai bei Viešpaties Kristaus meilės
Bažnyčiai, Jo Sužadėtinei (FC, 17). Vatikano
II Susirinkimas iškėlė tokius šeimos uždavinius: Asmenų
bendruomenės kūrimas, tarnavimas gyvybei, dalyvavimas
visuomenės skaidoje ir dalyvavimas Bažnyčios gyvenime
bei jos pasiuntinybėje.
Šeima yra Kūrėjo dovana žmonijai.
Vyras ir moteris, sujungti tarpusavio atsidavimo ir
tarnavimo vienas kitam santykio, tampa Dievo bendradarbiais
perduodant gyvybę. Šeima yra pirmutinė, natūrali, gyva
visuomenės ląstelė, kuria remiasi visos kitos bendruomenės
bei visuomenės, ir pirmutinė, gyva Bažnyčios ląstelė.
Iš Dievo rankų šeima yra gavusi žmogaus gyvybės perdavimo
dovaną, todėl kiekvienas vaikas yra Kūrėjo dovana žmonijai.
Kiekvienas kūdikis nuo jo pradėjimo momento turi visas
žmogiškąsias teises ir dėl jokių priežasčių negali būti
atmestas.
Lietuvoje šeimos kelia susirūpinimą,
nes grėsmingai daugėja ištuokų, ir tai liudija, kad
daugelis žmonių šeimos gyvenimą stato ne ant Kristaus
Uolos, bet ant egoizmo smėlio. Ar ne egoizmas, kai
santuokiniame gyvenime ieškoma tik malonumų, atmetant
atsakomybę vaikams ir visuomenei? Suprantame, kad šeimos
gyvenimas yra sunkus, kad neturime tobulų įstatymų.
Kartais šeimos, ypač jaunos, stokoja valdžios dėmesio,
tačiau mus, tikinčiuosius, visa tai neatpalaiduoja nuo
atsakomybės visuomenei ir Dievui už tai, kokios yra
ir kokios bus mūsų šeimos. Dabartinės šeimos daug nesusimąstydamos,
dažnai net nejausdamos sąžinės priekaištų naudojasi
visomis galimomis priemonėmis, kad tik nebūtų užmegzta
gyvybė ir kad šeimos gyvenimas būtų kuo lengvesnis ir
mažiau įpareigojantis. Šis egoizmas yra viena iš svarbesnių
priežasčių, kodėl daugelis šeimų nepatiria Dievo palaimos.
Lietuva yra išmirštanti šalis, nes gimsta žmonių mažiau
nei miršta. Labai gaila, kad atgauta laisvė atnešė ne
meilės civilizaciją, bet mirties kultūrą, kuri kaip
vėžys naikina mūsų tautą.
Mūsų šeimų problemos prasideda nuo
jaunimo, kai paaugliai, paskatinti dabartinės erotizuotos
kultūros, anksti pradeda lytinį gyvenimą ir ieško iš
to tik pasitenkinimo. Labai pragaištingą vaidmenį atlieka
tos žmonių bendravimo priemonės, kurios bando įpiršti
mintį, jog žmogus gali laisvai tenkintis seksualiniu
gyvenimu, o vaikus atmesti kaip nereikalingą naštą.
Ši nuostata visuomenei yra ne mažiau pavojinga už
AIDS. Ji veda ją į išsigimimą, nes pakertamos tikrosios
meilės šaknys: meilė nustoja gyvuoti visuomenėje, kurioje
egoizmas yra tapęs gyvenimo norma.
Tiesiogiai ar netiesiogiai prie šeimų
silpninimo prisideda visi, kurie griauna per tūkstantmečius
šeimų židinius saugojusią krikščioniškąją moralę. Mūsų
dienomis nerimą kelia, kai net meno šventovės tampa
židiniais, kur griaunama žmonių moralė. Pavyzdžiui,
šiemet laisvoje Lietuvoje minimas M. K. Čiurlionio 125
metų jubiliejus. Renginiai nuvilnijo per visą Lietuvą.
Kaune M. K. Čiurlionio garbei surengta tarptautinė paroda:
Amžiaus pabaigos menas didžiajam amžiaus pradžios
meistrui. Ką bendro turi su M. K. Čiurlioniu ir jo
kūryba Žilinsko muziejaus parodos salėje demonstruojamos
skaidrės, reklamuojančios ir propaguojančios žmogaus
visišką smukimą? Ant kokių moralinių pamatų bus kuriamos
mūsų šeimos, jei žmonės, o ypač jaunimas, yra maitinami
tokio pobūdžio kultūra? Apie tai turėtų susimąstyti
visi panašaus pobūdžio kultūros, kuri savo esme yra
išsigimusi, rėmėjai.
Mūsų dienomis atsirado dar vienas
didelis pavojus mūsų šeimoms ir visuomenei tai santuokinio
ryšio vengimas. Vis daugiau jaunų žmonių, veikiami
Vakarų pasaulyje esančių nesveikų reiškinių, gyvena
vedybinį gyvenimą be santuokos ir tokiu būdu priešinasi
Kūrėjo planui šeimą padaryti tikros ir pastovios meilės
vieta ir šaltiniu. Tokio gyvenimo stiliaus negalima
pateisinti jokiais materialiniais ar kitokiais išskaičiavimais,
kaip antai noru susiorientuoti ar pasirinktas partneris
bus tinkamas šeimos gyvenimui.
Bažnyčia supranta ir užjaučia šeimas,
kurios šiandienėje Lietuvoje turi daug sunkumų, tačiau
krikščionis, kad ir kur gyventų, yra pašauktas liudyti
Jėzų Kristų. O tikru liudytoju gali būti tik tas, kuris
yra pasirengęs dalytis su Kristumi ne tik jo prisikėlimo
džiaugsmu, bet ir jo vargais bei kentėjimais.
Kauno arkivyskupas metropolitas
<< atgal
į sąrašą
|