ARCHYVAS
Arkivyskupo dekretai
ir raštai | Arkivyskupo
tekstai | Tarnybų
dokumentai | Pastoracinė
medžiaga | Informacinė
medžiaga | Kauno
arkivyskupijos naujienos
Arkivyskupo
tekstai
Kam ieškote gyvojo tarp mirusiųjų?
(Lk 24)
(2001 04 15, Velykos)
Pirmąjį Velykų rytą prie Jėzaus kapo
atėjusios moterys nerado Viešpaties kūno, o prisiartinę
du vyrai spindinčiais drabužiais kalbėjo: Kam ieškote
gyvojo tarp mirusiųjų? Nėra jo čia, jis prisikėlė!
Šį pirmąjį trečiojo tūkstantmečio Velykų rytą sveikinu
visus, kuriems yra ne tik brangus Jėzaus Kristaus atminimas,
bet ir bandančius nuoširdžiai sekti ir liudyti Kristų.
Šiandien galime tik spėlioti, ką išgyveno
moterys girdėdamos žodžius, jog Jėzus prisikėlė; evangelistas
rašo, kad apaštalams šios šnekos pasirodė tuščios. Jėzaus
suėmimas ir nukryžiavimas taip skaudžiai prislėgė jo
artimiausius žmones, jog jie užmiršo, ką Mokytojas buvo
kalbėjęs prieš savo mirtį, būtent kad Žmogaus Sūnus
turi būti atiduotas į nusidėjėlių rankas ir nukryžiuotas,
o trečią dieną prisikelti! (Lk 24)
Mes dažnai kaip du vandens lašai būname
panašūs į tuos beviltiškai nusiminusius Kristaus mokinius,
panašūs į anas pirmojo Velykų ryto moteris, kurios be
vilties, bet pilnos meilės atėjo prie Jėzaus kapo atlikti
tradicinių patepimo aliejais ir palaidojimo apeigų.
Prieš dešimtį metų Atgimimo banga į Bažnyčią atvedė
daugelį žmonių, ir šitai sukūrė iliuziją, kad Bažnyčiai
daugiau nereikės eiti į Golgotą ir niekas nedrįs jos
kryžiuoti, tačiau tai buvo apsigavimas. Jėzui Kristui
ištikima Bažnyčia visada turi būti pasirengusi prisiimti
Įkūrėjo dalią: jai nuolatos reikės kęsti pažeminimus,
būti kryžiuojamai, bet po to ji būtinai prisikels atsinaujinusi
ir pilna gyvybės.
Dabartinė Katalikų Bažnyčia turi savo
valdymo struktūras, įstatymus ir įvairias institucijas,
tačiau jos esmė glūdi ne čia. Bažnyčia tai mūsų
dienomis gyvenantis ir veikinantis Kristus, gyvenantis
jos nariuose, t. y. kiekviename iš mūsų. Todėl ši Bažnyčia
tikinčiųjų į Kristų bendruomenė visada turi būti pasirengusi
prisiimti Jėzaus misiją ir likimą: Evangelijos skelbimą
bei liudijimą, persekiojimą ir atmetimą, mirtį ir prisikėlimą.
Nereikia stebėtis, kad ir po Nepriklausomybės
atkūrimo yra žmonių, kurie kovojo ir tebekovoja prieš
Bažnyčią. Suprantama, jog šiandien kalbėti prieš Dievą
bei Kristų nėra populiaru, šiandien neįmanoma uždaryti
kunigus ir tikinčiuosius bažnyčių zakristijose, kaip
tai buvo bandoma padaryti sovietmečiu, aiškinant, jog
tik čia yra jų vieta. Tačiau visada galima kryžiuoti
Bažnyčią įrodinėjant, jog ji nereikalinga, nesugebanti
prisitaikyti prie naujų laikų, visada galima bandyti
silpninti krikščioniškos moralės pagrindus prisidengiant
pažangos, ėjimo į Europą ir kitokiais šūkiais arba gąsdinant
save ir savo vaikus kokia nors viduramžių inkvizicija.
Buvo ir bus žmonių, kurie, bijodami Bažnyčios, palaikys
destruktyvias sektas, bandys atkurti pagonybę arba tiesiog
ignoruos gražiausias jos iniciatyvas. Todėl Bažnyčios
vaikams nevalia užmiršti: Bažnyčios kelias tai
nuolatinis kryžiaus nešimas, bet tai drauge ir ėjimas
į Velykų ryto prisikėlimą.
Bažnyčia turi ieškoti kelio į postmodernaus
žmogaus protą ir širdį, turi vesti dialogą su dabarties
kultūra, privalo turėti veiklos strategiją, tačiau už
viską svarbiau yra neprarasti savo tapatybės suvokimo.
Anot apaštalo Pauliaus: Mes jau nebegalime būti
maži vaikai, siūbuojami ir nešiojami bet kokio mokymo
vėjelio, žmonių apgaulės, jų gudrumo, vedančio į klystkelius.
Ne! Elgdamiesi pagal tiesą, mes aukime meile visais
atžvilgiais tame, kuris yra galva , Kristuje (Ef
4, 1415).
Mirtį nugalėjęs Kristus ragina tikinčiuosius
ne galąsti kalavijus kovai prieš tuos, kurie nemyli
Bažnyčios arba yra jai abejingi, bet augti tiesa ir
meile. Tikram krikščioniui visada bus juokingai naivūs
skelbimai apie didelius ar mažus Bažnyčios reitingus
ir statistikos apie augantį ar mažėjantį tikinčiųjų
skaičių, nes jis suvokia, jog Bažnyčia tai Kristus,
o jeigu taip, tai ji turi ir kentėti, ir mirti, ir prisikelti.
Krikščioniui nedera džiūgauti, jei valdžios vyrai rodo
Bažnyčiai didelį prielankumą, nes dažniausiai jie šitai
daro praktiniais sumetimais, nes tikisi galėsią ne tik
su ja bendradarbiauti sprendžiant moralines ar socialinesc
visuomenės problemas, bet ir pasinaudoti ja būsimų rinkimų
metu. Lygiai krikščioniui nereikėtų liūdėti, kai Bažnyčia
sulaukia daug priešiškumo, kai kartais net kunigai ją
išduoda, tai yra tik ženklas, jog ji eina teisingu
keliu. Apaštalas Paulius čia pasakytų: Jums suteikta
malonė vardan Kristaus ne tik jį tikėti, bet ir dėl
jo kentėti (Fil 1, 29).
Šv. Velykos mums primena, jog nereikia
nei Kristaus, nei jo Bažnyčios ieškoti tarp mirusiųjų.
Kristaus ir jo Bažnyčios nėra ir negali būti ten, kur
viešpatauja mirties kultūra, negerbiama žmogaus gyvybė
ir teisės, kur madą diktuoja pinigai ir moralinis pakrikimas.
Prisikėlęs Kristus gyvena su prisikėlusiais ar bent
norinčiais prisikelti tikram gyvenimui. Todėl, sveikindamas
visus su šv. Velykomis, linkiu visada išlikti prisikėlusiems
savo dvasia, ieškantiems ir kuriantiems gėrį, niekada
neprarandantiems vilties ir pasiryžusiems būti su Kristumi
tiek džiaugsmo, tiek dabarties sunkumų valandomis.
Kauno arkivyskupas metropolitas
<< atgal
į sąrašą
|