ARCHYVAS
Arkivyskupo dekretai
ir raštai | Arkivyskupo
tekstai | Tarnybų
dokumentai | Pastoracinė
medžiaga | Informacinė
medžiaga | Kauno
arkivyskupijos naujienos
Arkivyskupo
tekstai
Ar
myli mane? (Jn 21, 15)
(C, III Velykų sekmadienis)
Apaštalas Jonas yra aprašęs Jėzaus
pasirodymą ant Tiberiados ežero kranto (Jn 21).
Su savo mokiniais jis valgė tik ką sugautą žuvį, po
to kreipėsi į Petrą: Simonai, ar myli mane?
Šį klausimą Jėzus pakartojo tris kartus ir Petras tris
kartus patvirtino mylįs savo Mokytoją. Mums gali keistokai
atrodyti tris kartus pakartotas tas pats klausimas,
tačiau Jėzus tikriausiai norėjo, kad jo mokinys, kuriam
paves vadovauti Bažnyčiai, ne tik atsakytų, jog myli,
bet ir suvoktų, ką reiškia tikrai mylėti. Juk taip neseniai
Petras irgi prisiekinėjo mylįs Jėzų labiau už kitus
mokinius. Jeigu ir visi tavęs išsigins, Viešpatie,
aš tikrai neišsiginsiu, tvirtino jis, tačiau
iškilus pavojui išsigynė savo Mokytojo. Jėzus Kristus,
parodęs savo meilę žmonėms iki mirties ant kryžiaus,
siekė, kad ir jo mokiniai būtų pilni šitokios meilės.
Meilės, kuri nugali pavojus, kuri geba pasiaukoti, kuri
neskaičiuoja, nesidera, bet be jokių išlygų save atiduoda
kitiems.
Apaštalų darbų knygoje (Apd
5) pasakojama apie tą patį apaštalą Petrą, kuris stovi
priešais žmonių teismą ir yra kaltinamas: Mes jums
drauste uždraudėme mokyti tuo (Jėzaus) vardu, o štai
jūs užtvindėte Jeruzalę savo mokslu ir dar norite ant
mūsų galvų užtraukti to žmogaus kraują. Šį kartą
Petras tikrai įrodė, kad myli savo Mokytoją. Jis ne
tik neišsigynė Jėzaus, bet drąsiai tvirtino: Dievo
reikia klausyti labiau, negu žmonių. Amžiams bėgant
milijonai tikinčiųjų pavojaus akivaizdoje pakartos šiuos
Petro žodžius, kaip tai padarė 1971 metais Kaune už
vaikų katechizavimą teisiamas kun. Juozas Zdebskis.
Už šitą meilę jis buvo nuteistas kalėti drauge su kriminaliniais
nusikaltėliais.
Jėzus šiandien klausia kiekvieną
iš mūsų, ar mes mylime savo Mokytoją ir Viešpatį? Neskubėkime
kaip Petras atsakyti: Taip, Viešpatie. Tu žinai,
kad tave myliu, nes tai gali būti tik žodžiai.
Meilė reikalauja, kad būtume pasirengę priimti gyvenimo
kelyje mums skirtą kryžių. Štai kad ir šiandien, susidurdami
su dideliais materialiniais ir dvasiniais sunkumais,
matydami žmonių sutrikimą ir nusikaltimus, galime pasielgti
dvejopai: drauge su kitais kažką keikti arba atsirėmę
į Kristų atsakingai prisiimti savo pareigas, nugalėti
pasitaikančius sunkumus ir kurti naują visuomenę ir
naują Lietuvą. Kokį padarome sprendimą, toks yra ir
mūsų atsakymas į prisikėlusiojo Kristaus klausimą: ar
myli mane labiau už juos?
Šiandien Bažnyčioje minima Gyvybės
diena, tuo norima atkreipti dėmesį, jog žmogaus gyvybė
yra Dievo dovana ir negalima su ja elgtis kaip su daiktu:
jei patinka, pasinaudoju, jeigu ne, numetu į šalį. Krikščioniškus
pagrindus praradęs pasaulis yra pilnas egoizmo. Todėl
jame liejasi ne tik negimusiųjų, bet ir brolžudiškuose
karuose žūstančiųjų kraujas. Iš neapykantos kaimynui
ar bendradarbiui išdrįstama prieš jį pakelti ranką,
kėsinamasi net į savo paties gyvybę, priimami įstatymai,
įteisinantys sunkiai sergančių žmonių dirbtinę mirtį,
kaip tai neseniai buvo padaryta Olandijoje. Mūsų meilės
atsakymas Jėzui reikalauja, kad būtume visiškai apsisprendę
ginti gyvybę ir atmestume visą mirties kultūrą, kuri
skverbiasi į mūsų gyvenimą iš televizijos ekranų, laikraščių
ir net valstybių parlamentų.
Velykų proga kai ką iš mūsų šiandienės
visuomenės ir žiniasklaidos papiktinau savo ganytojišku
laišku, kuriame rašiau, kad šiandienė Bažnyčia turi
būti pasirengusi prisiimti Kristaus dalią ir, eidama
į prisikėlimą, nebijoti priimti tą kryžių, kurį sutiks
savo kelyje. Vatikano II Susirinkimas neatšaukė evangeliškojo
radikalizmo, kurio esminis reikalavimas yra mylėti iki
mirties ant kryžiaus. Jėzus skelbia, jog didžiausia
meilė yra atiduoti gyvybę už savo brolius. Tikra meilė
neslepia sūrios gyvenimo tikrovės po malonių jausmų
šydu, bet kviečia drąsiai prisiimti visus išbandymus.
Todėl Kristus išdrįso savo sekėjams pasakyti: Jie
persekiojo mane, persekios ir jus, išdrįso šitai
pasakyti todėl, kad, susidūrę su sunkumais, nenuleistume
rankų ir nesakytume, jog net Dievas apleido mus.
Tikinčiųjų bendruomenė Bažnyčia
paprastai išgyvena krizę ne todėl, kad nesugeba gerai
prisitaikyti prie besikeičiančių gyvenimo sąlygų, nes
ir Kristus nesitaikstė prie savo meto galingųjų veidmainystės
ir nepataikavo nesilaikantiems Dekalogo. Bažnyčia patiria
sunkumų, kai atsiranda norinčių pašalinti iš krikščioniškojo
gyvenimo kryžių ir auką, kai krikščioniškąjį gyvenimą
norima padaryti pagonišką į centrą pastatant pinigus
ir malonumus. Todėl daug kur šiandien Vakaruose galima
pamatyti geras gyvenimo sąlygas ir drauge evangelinės
ugnies stoką. Jeigu esantys šalia Bažnyčios žmonės nesupranta
Evangelijos esmės, tai tik pusė bėdos; blogiausia būtų,
jei ištikimi Kristaus sekėjai pasiduotų pagundai mąstyti
ir elgtis panašiai kaip nepažįstantys Kristaus. Pasaulio
vaikai mus visada niekins, jei liksime ištikimi Kristaus
dvasiai, todėl mokykimės iš apaštalų, kurie nuplakti
ir pažeminti ėjo iš tarybos džiaugdamiesi, kad dėl
Jėzaus vardo užsitarnavo panieką (Apd 5,
41).
Kauno arkivyskupas metropolitas
<< atgal
į sąrašą
|